مجموع : 0 تومان
محصولی انتخاب نشده است

انواع ریبون

10 / 10
از 1 کاربر

ریبون جوهری است که جهت چاپ بر روی انواع برچسب مورد استفاده قرار میگیرد و هر ریبون مختص یک نوع لیبل می باشد ریبون ها از نظر کیفیت و ماندگاری قیمت مختلفی دارند انواع ریبون از نظر شکل ظاهری یکسان هستند ولی با توجه به مواد تشکیل دهنده آن دارای کاربردهای متفاوتی می باشند که این امر موجب اختلاف قیمت آنها نیز می گردد . ریبون بر حسب کاربرد ، کیفیت و قیمت انواع مختلفی دارد که در اینجا شما را با آن آشنا می کنیم :

ریبون وکس (Wax Ribbon) :

ریبون وکس یکی از انواع ریبون می باشد که توسط آن لیبل کاغذی با استفاده از روش انتقال گرما در پرینتر حرارتی چاپ می شود این نوع ریبون یکی از پرمصرف ترین ها می باشد که از قیمتی بسیار مقطوع است و بر روی برچسب کاغذی از ماندگاری و کیفیت بالایی برخوردار می باشد ، ریبون وکس در کارخانجات تولیدی و بسته بندی ، صنایع نساجی و خودرو سازی جهت درج مشخصات و شناسه دار کردن محصولات مورد استفاده قرار میگیرد .

 

ریبون وکس رزین (Wax Resin Ribbon) :

این نوع ریبون مختص لیبل پی وی سی ، متال و ... می باشد که با استفاده از روش انتقال گرما در پرینتر حرارتی چاپ می شود ریبون وکس رزین ترکیبی از مواد موم و یا همان و رزین یا همان صمغ می باشد و قابلیت چاپ بر روی لیبل رول را دارا می باشد ، قابل به ذکر است که قیمت و کیفیت ریبون وکس رزین از ریبون های وکس بالاتر است .

 
ریبون رزین (Resin Ribbon) :

ریبون رزین از كيفيت چاپ بالایي برخوردار می باشد و به طور معمول جهت چاپ بر روی لیبل متال ، لیبل پی وی سی و لیبل تایوک مورد استفاده قرار میگیرد این نوع ریبون در برابر حلال ها بسیار مقاوم بوده  و بيشتر براي چاپ بر روی ليبلهای متال ، پی وی سی و تايوك استفاده ميگردند . ریبون رزین نسبت به انواع حلال بسیار مقاوم بوده و به سادگی قابل پاک شدن نمی باشد .

 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()