مجموع : 0 تومان
محصولی انتخاب نشده است

کاغذ حرارتی چیست

10 / 10
از 1 کاربر

کاغذ حرارتی همان كاغذهاي رولي با كيفيت عالي هستند که عرض آن ها 80 میلی متر می باشد کاغذ حرارتی به منظور تکنولوژی های چاپ حرارتی مورد استفاده قرار میگیرد چاپ بر روی این کاغذ ها بسیار با کیفیت انجام می شود مواد تشكيل دهنده ی این كاغذ طوري است كه در مواجهه با حرارت ساطع شده از هد پرينتر ، فعل و انفعالات شيميايي مخصوصي را انجام مي دهند كه باعث چاپ برروي آنها مي گردد و در حقيقت به نوعي سوخته مي شوند .

کاغذهای حرارتی هنگامیکه در معرض حرارت قرار مي گيرند از خود واكنش نشان داده و تغيير رنگ مي دهند . سطح اين كاغذها با يك تركيب شيميايي شامل نوعي رنگ و اسيد مخصوصي پوشیده شده است كه پس از مواجه شدن با حرارت ، رنگ و اسيد موجود در سطح كاغذ باهم واكنش داده و اثري رنگي را به وجود مي آورند كه معمولا اين رنگ سياه هستند که گاهي اوقات قادر به تولید رنگ آبي يا قرمز نيز می باشند كه اين بستگي به تركيبات اندوده شده برروي كاغذ حرارتي دارد .

در صورتیکه كاغذ چاپ شده در معرض اشعه UV ، نفت ، آب، روغن ، مواد چرب و مواردي از اين قبيل قرار بگيرد ، چاپی که روي آن صورت گرفته است محو می شود . موارد زیر را جهت مراقبت از این کاغذ ها رعایت نمایید :

  • جلوگيري از مواجهه آنها با اشعه UV ، آب ، روغن ، نفت ، مواد چرب و....
  • جلوگيري از مقرار گرفتن در حرارت مستقيم و زياد
  • نگهداري كاغذهاي فوق در محل های سرد و فاقد رطوبت

تراز ایران نمایندگی فروش انواع سیستم های شرکتی از قبیل پرینتر ، لیبل زن و مواد مصرفی مورد نیاز این دستگاه ها با بیش از 10 سال سابقه فعالیت خود را در سراسر کشور ارائه می دهد جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید .

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()