مجموع : 0 تومان
محصولی انتخاب نشده است

لیبل ژله ای و پلی کربنات

10 / 10
از 1 کاربر

نظم بخشی آسان توسط لیبل ها و همچنین شناسایی و پیدا کردن آسان محصولاتی که لیبل دارند، موجب شده است که مصرف کننده ها بخواهند برای هر محصول و در هر شرایطی بتوانند از لیبل ها استفاده کنند. از آنجایی که لیبل های اولیه کاغذی دارای محدویت هایی از قبیل ضد آب نبودن لیبل، خراش پذیری لیبل و تغییر پذیری رنگ و طرح لیبل در شرایط آب و هوایی مختلف بودند، طراحان لیبل تلاش کرده اند با تنوع دادن به کاغذهای چاپ لیبل نیاز های مصرف کنندگان گوناگون را پوشش دهند. این تنوع محصول باعث می شود تا افراد مختلف در مشاغل مختلف بتوانند از لیبل ها استفاده کنند.

لیبل ژله ای یا شیشه ای

 یکی از انواع لیبل که برای افزایش امکان استفاده از لیبل طراحی شده است، لیبل ژله ای یا شیشه ای است. علت نام گذاری این نوع لیبل به لیبل ژله از اسم آن مشخص است. لیبل ژله ای حالتی شبیه ژله دارند و پوششی شفاف بر روی آن کشیده می شود تا ویژگی های مورد نظر را به دست بیاورد. لیبل ژله ای از یک بخش کاغذ لیبل با چاپ طرح که مانند لیبل های معمولی است و یک بخش ماده ژله ای شکل که روی آن قرار می گیرد تشکیل شده است. در این نوع لیبل بعد آنکه طرح لیبل بوسیله دستگاه لیبل پرینتر بر روی کاغذ لیبل چاپ شد و برش خورد، ماده ای به نام رزین که بعد از خشک شدن حالتی ژله ای به خود میگیرد، بر روی هر لیبل تزریق می شود. باید در نظر داشت که میزان دوام لیبل های ژله به فرایند تولید و همچنین کیفیت مواد مصرفی برای تولید لیبل بستگی دارد. لیبل ژله ای از آن جهت که در مقابل آب مقاوم است و همچنین در برابر ساییدگی و ضربه استحکام مناسبی دارد و از طرفی انعطاف خوبی دارد، برای درج بر روی کالایی که در معرض سایش و ضربه هستند و یا نیاز به انعطاف دارند بسیار کاربرد دارد. از این رو طرفداران زیادی در میان تولید کنندگان مختلف پیدا کرده است. باید گفت که روند و نحوه تولید و چاپ این نوع لیبل تفاوتی با لیبل های کاغذی ندارد. تنها بعد از چاپ شدن لیبل ها و برش خوردن، مرحله تزریق رزین انجام می شود. در نتیجه در اندازه و طرح چاپی این نوع لیبل هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

لیبل پلی کربنات

نوع دیگری از لیبل که به منظور مصارف صنعتی طراحی شده لیبل پلی کربنات است. این نوع لیبل اختصاصا برای استفاده های صنعتی طراحی شده است و تقریبا در صنایع و تولیدات دیگری استفاده نمی شود. این نوع لیبل برای نصب بر روی پنل های لوازم الکترونیکی و صنعتی که مدام در حال استفاده و سایش قرار می گیرند استفاده می شود. طرح این نوع لیبل ها بر روی ورق های پلی کربنات با مقاومت بالا چاپ می شوند تا در برابر استفاده های مکرر و سایش، مخصوصا در محیط های صنعتی و بر روی دستگاه های صنعتی دوام بیشتری داشته باشند. نوشته های چاپی لیبل پلی کربنات به صورتی است که خود نوشته های چاپ شده از دوام بسیار بالایی در مقابل سایش و آب برخوردار است. این نوع لیبل از نظر طرح و رنگ همانند سایر لیبل های کاغذی دارای تنوع است و میتوان نوشته ها و طرح های مختلف را با رنگ ها و اشکال مختلف بر روی ورق های پلی کربنات چاپ کرد.

روش چاپ لیبل های پلی کربنات با لیبل های معمولی و کاغذی متفاوت است. چاپ لیبل های پلی کربنات به دو صورت انجام می شود. اصلی ترین روش، چاپ سیلکی بر روی ورق پلی کربنات است. در این روش چاپ، لیبل دارای مقاومت بالایی در برابر سایش و ضد آب می شود. همچنین می توان طرح آن را به صورت برجسته چاپ کرد. روش دوم روش نمونه زنی است که این روش تنها برای چاپ لیبل های نمونه استفاده می شود و هیچ گونه مقاومتی در برابر آب و سایش ندارد.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()