مجموع : 0 تومان
محصولی انتخاب نشده است

صندوق فروشگاهی چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر

صندوق فروشگاهی چیست؟ صندوق فروشگاهی، Point of Sale، Cash register راهکاری برای سرعت بخشیدن به فرایند سفارش گیری و فروش است، با صندوق فروشگاهی می توانید میزان سود و موجودی انبار را لحظه ای چک کنید، وجود صندوق فروشگاهی ظاهر زیبایی به  مراکز فروش می بخشد و حس رضایت از خرید را به مشتری می دهد. سیستم فروشگاهی متشکل است از بارکد خوان، فیش پرینتر، لیبل پرینتر، کشو پول و نرم افزار فروشگاهی با قرارگیری در کنار صندوق فروشگاهی لمسی یا کیبوردی یک سیستم فروشگاهی کامل را تشکیل می دهند، صندوق های فروشگاهی دستگاه های نو ظهوری هستند که به سرعت در حال توزیع و به روز شدن هستن، در هر کسب و کاری که فرایند فروش صورت می گیرد، دستگاه صندوق فروشگاهی قابل نصب و بهره گیری است، صندوق فروشگاهی انواع مختلفی دارند، پوز فروشگاهی شامل، صندوق فروشگاهی لمسی ، صندوق فروشگاهی کیبوردی ، صندوق فروشگاهی Ecr و مینی پوز های فروشگاهی سیار می شود.

صندوق فروشگاهی

اغلب صندوق های فروشگاهی نزدیک به درب خروج فروشگاه کنار نوار نقاله بر روی میز قرار می گیرد، صندوق فروشگاهی در اصل یک کامپیوتر مانتور دار با طراحی و بدنه جمع و جور مقاوم در برابر محیط فروشگاهی و رستورانی است، نسل جدید صندوق های فروشگاهی که در اکثر فروشگاه ها به چشم می خورند، دارای سیستم عامل هستند، سیستم عامل صندوق فروشگاهی امکان نصب انواع نرم افزار فروشگاهی و انبارداری را فراهم می نماید، نرم افزار فروشگاهی و صندوق فروشگاهی مکمل همدیگر اند، صندوق فروشگاهی وظیفه ی اجرا و پردازش نرم افزار را دارد و کلیه پردازش داده ها مانند فروش، گزارش گیری، خروجی انبار و غیره توسط نرم افزار انجام می شود. POS فروشگاهی مخفف اصطلاخ لاتین POINT OF SALE است، صندوق فروشگاهی با ادغام نرم افزار و سخت افزار با هم امکان چک کردن و فروش سریع را ممکن می سازد، در بعضی مراکز صندوق های فروشگاهی توسط شبکه و اینترنت به هم متصل می شوند و فرایند فروش و کنترل انبار های بسیار بزرگ مانند هایپر استار ها را کنترل می نمایند.

صندوق فروشگاهی فروشگاه های بزرگ مانند هایپراستار

اولین صندوق فروشگاهی برای جلوگیری از دزدی صندوق داران طراحی شد، نسل اول صندوق های فروشگاهی کاملا مکانیکی بودند و در چند سال آخیر پیش رفت چشم گیری داشته اند، صندوق های فروشگاهی NCR نسل دوم صندوق های فروشگاهی هستند که تنها امکان ثبت اطلاعات و چاپ بر روی نوار کاغذ را داشتند، کم کم صندوق های فروشگاهی مکانیکی جای خود را به سیستم های برقی یا دیجیتالی دادند و نسل جدید صندوق های فروشگاهی NCR CLASS 5 روانه بازار فروش شدند، پس از آن با اختراع تکنولوژی بارکد رفته رفته محصولات بارکد دار شدند و صندوق های فروشگاهی Point of sale یا همان pos با امکان اتصال به بارکد خوان پا به عرصه ی رقابتی صندوق فروشگاهی نهادند و در سال 1986 کامپیوتر فروشگاهی آغار به کار کردند. در حال حاضر صندوق های فروشگاهی تبدیل به کامپیوتر های پیشرفته ای شده اند که مناسب دکور فروشگاه طراحی می شوند، صندوق های فروشگاهی مجهز به سخت افراز و پردازه های قدرتمندی هستند و امکان ردیابی کلا، مدیریت موجودی، کنترل ارتباط با مشتری، گزارش عملکرد، حقوق و دستمزد توسط نرم افزار را به کاربر می دهد.

صندوق فروشگاهی ncr قدیمی

وجود صندوق فروشگاهی در رستوران ها از جمله فست فودها فصلی جدیدی را رقم زد، فست فود ها پیش از دیگر مراکز به استفاده از صندوق فروشگاهی برای سفارش گیری و فروش رو آوردند، رستوران های زنجیره ای که دارای چندین صندوق ثبت سفارش هستند از طریق ip تمام دستگاه های پوز را به سیستم مرکزی وصل می کنند و آمار فروش و سود را به صورت روزانه، ماهانه یا آنلاین بررسی می نمایند، وجود صندوق فروشگاهی در فست فود ها باعث کاهش زمان سفارش گیری و کاهش حجم صف صندوق می شود. سیستم های فروشگاهی علاوه بر افزایش سرعت، اشتباهاتی که به علت خطای انسانی رخ می دهند را کاهش می دهد، صندوق فروشگاهی یکی از ملزومات رستوران های شلوغ است برای درک بهتر این جمله کافی است لحظه ای یک رستوران شلوغ را بدون صندوق فروشگاهی تصور کنید، فرایند سفارش گیری به چه صورت انجام خواهد شد؟ چه راه حلی برای کنترل جمعیت وجود خواهد داشت؟ هر ثبت سفارش چقدر زمان خواهد برد؟ چند اشتباه رخ خواهد داد؟ بنابراین صندوق فروشگاهی بهترین و قابل اعتمادترین راهکار برای مدریت فروش یک رستوران یا فست فود به حساب می آید و تاثیر مستقیمی بر کمیت و کیفیت فروش خواهد داشت.

صندوق فروش رستورانی و فست فودی

 انواع صندوق فروشگاهی:

  • صندوق فروشگاهی لمسی pos : صندوق فروشگاهی تاچ به روز ترین نسل پوز فروشگاهی است که برای بهره وری در کلیه مراکز فروش کوچک و بزرک ایده آل است، صندوق فروشگاهی لمسی یک کامپیوتر در ابعاد مانیتور با سخت افزار قوی و سرعت عمل بالا است، صندوق های فروشگاهی لمسی دارای طراحی هوشمندانه و حرفه ای برای جلوه بخشیدن به فروشگاه و جلب نظر مشتریان هستند، از نظر یادگیری و راحتی کار صندوق فروشگاهی لمسی بسیار آسان است به طوری که هر شخص با کمترین آموزش تنها با لمس اثر انگشت خود بر روی صفحه ی مانیتور می تواند فاکتور فروش بزند. قیمت صندوق فروشگاهی لمسی در برابر دیگر صندوق های فروشگاهی در سطح بالاتری قرار دارد، قیمت مانیتور های لمسی از 2.300.000 تومن شروع می شوند هرچه سخت افزار دستگاه به روزتر و قوی تر باشد قیمت صندوق فروشگاهی هم به نسبت افزایش می یابد البته نام برند و کشور سازنده در اختلاف قیمت دستگاه ها بی تاثیر نمی باشد. صندوق فروشگاهی pos عموما دارای صفحه ی نمایش 15 اینچ ضد آب هستد و امکان نصب مانیتور دوم مشتری را به صورت خطی یا ال سی دی دارد. در مجموع صندوق فروشگاهی دارای جلوه ی شکیل، کاربری آسان، قیمت بالا هستند و برای رستوران ها و فست فود ها بهترین انتخاب اند.

صندوق فروشگاهی پوز لمسی

  • کامپیوتر های ALL IN ONE: کامپیوتر های all in one  انتخاب حرفه ای برای تجهیز یک فروشگاه به حساب نمی آیند اما به دلیل سخت افزار قوی، طراحی زیبا، قیمت مناسب در بسیاری از فروشگاه ها به عنوان صندوق فروشگاهی مورد بهره وری قرار می گیرند، کامپیوتر all in one کامپبوتر بدون کیس است و نمای زیبا و جمع و جوری دارد، آل این وان برای استفاده در محیط اداری یا خانه بهترین انتخاب است، نداشتن امکان اتصال به صفحه ی نمایش دوم مشتری و صفحه ی نمایش ضد آب، تعداد پورت های محدود از ویژگی های منفی All in one در برای انتخاب به عنوان صندوق فروشگاهی به شمار می روند.

صندوق فروشگاهی کامپیوتر بدون کیس آل این وان

  • صندوق فروشگاهی ECR: یک پک فروشگاهی کامل به حساب می آید که شامل نرم افزار، فیش پرینتر، صفحه ی نمایش، کشو پول و کیبور است و امکان اتصال به بارکد خوان را دارد، صندوق های ECR هزینه کم و کاربری آسانی دارند و چندین سال است که مورد توجه فروشگاه های کوچک قرار گرفته است، با داشتن صندوق فروشگاهی ECR می توانید آمار های کلی از فروش، سود، انبار خود را داشته باشید و به مشتری فاکتور فروش تحویل بدهید.

صندوق فروشکاهی ecr

  • صندوق فروشگاهی کیبوری: صندوق فروشگاهی کیبوری شامل مانیتور، صفحه کلید و سیستم عامل می باشد، از نظر راه اندازی شباهت زیادی به صندوق فروشگاهی لمسی دارد اما مانیتور دستگاه غیر تاچ بوده و حجم بیشتری از فضا را اشغال می نماید قیمت صندوق فروشگاهی کیبوردی به نسبت تاچ مناسب تر است این اختلاف قیمت به قدری نمی باشد که توجیهی برای انتخاب صندوق فروشگاهی به جای لمسی شود.

صندوق فروشگاهی کیبوردی

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()