مجموع : 0 تومان
محصولی انتخاب نشده است

برچسب هلوگرام

10 / 10
از 1 کاربر

هولوگرام

در تجارت دنیای جدید، ردیابی کالا و مشخص بودن مسیر تبادل آن اهمیت بیشتری پیدا کرده است. تولید کنندگان برای اینکه هم بتوانند میزان تولید خود را کنترل کنند و بتوانند در هرجایی کالای خود را شناسایی و ردیابی کنند نیازمند روش هایی هستند تا بتوانند به راحتی این کار را انجام دهند. از طرفی تولید کالای های مشابه توسط تولیدکنندگان مختلف و حتی گاهی با یک نوع بسته بندی و یک شکل موجب شده تا این موضوع اهمیت بیشتری پیدا کند.

لیبل ابزاری است که بوسیله آن تولید کنندگان کالا علاوه بر اینکه در هنگام تولید می توانند بر روند تولید و میزان تولید کالای خود نظارت بهتری داشته باشند، میتوانند به راحتی کالای خود را برای انبار داری و دسته بندی نظم ببخشند. امروزه اکثر تولید کنندگان بر روی کالای های خود لیبل نصب می کنند. لیبل های نصب شده موجب شناسنامه دار شدن کالا و از طرفی پیگیری و ردیابی بهتر کالا توسط لیبل می شود. لیبل های معمولی از دسته لیبل هایی است که عمدتا مورد استفاده قرار می گیرد.

خوبی این لیبل ها همان نظم بخشیدن و و شناسنامه دار شدن کالا و ردیابی بهتر کالا است. ولی اشکال لیبل های معمولی و کاغذی که توسط لیبل پرینترهای معمولی چاپ می شوند این است که این لیبل ها به راحتی قابل کپی برداری هستند. هر فرد یا شرکتی که یک دستگاه لیبل پرینتر داشته باشد با طراحی طرح لیبل مورد نظر می تواند تعداد بالایی از آن لیبل را چاپ کند و بر روی محصولات خود نصب نماید.

و از آنجا که تولید کنندگان کالا از لیبل زنی به منظور اختصاصی شدن کالای خود استفاده می کنند، کپی برداری راحت از لیبل های کاغذی باعث شده است به دنبال لیبل های حرفه ای تری بروند که قابل کپی برداری نباشد و یا به این راحتی نتوان از روی لیبل کپی برداری کرد. لیبل هولوگرام از دسته لیبل هایی است که برای اختصاصی شدن لیبل و از طرفی به عنوان یک مشخصه و حامل اطلاعات محصول طراحی شده است. هدف از طراحی لیبل های هولوگرام همان شناسایی و امکان پیگیری محصولات است که به وسیله لیبل هولوگرام به صورت اختصاصی تر قابل انجام است.

مطمئنا از آن جایی که یکی از ویژگی های اصلی لیبل ها قابلیت الصاق آن ها است ،هولوگرام نیز این ویژگی را داراست. لیبل هولوگرام همانند سایر لیبل ها بر روی کالا الصاق می شود تا به راحتی بتوان آن کالا را شناسایی کرد.

تفاوت اصلی لیبل های هولوگرام با لیبل های کاغذی نوع چاپ آن هاست. روش خاص چاپ لیبل های هولوگرام موجب اختصاصی تر شدن لیبل شده است که این امر باعث اختصاصی تر شدن هر محصول می شود. لیبل های هولوگرام به وسیله لیبل پرینترهای لیزری چاپ می شوند. لیبل هولوگرام به صورت لیزری و با فناوری سه بعدی چاپ می شوند. این روش چاپ موجب شده است تا امکان کپی بردار از طرح چاپ شده لیبل هولوگرام امکان پذیر نباشد. با استفاده از هیچ کدام از روش های کپی برداری مرسوم کپی لیبل هولوگرام امکان پذیر نیست.

همچنین امکان چاپ طرح های پیچیده و اختصاصی و قراردادن اطلاعات مخصوص بر روی لیبل هولوگرام فراهم می شود. در نیتجه آن دسته از تولید کنندگانی که نمی خواهند کالای مشابه آن ها بتواند به نام آنها و یا در نتیجه اشتباه مصرف کننده بخاطر شباهت، بازار مصرف آن ها را بگیرند و در نهایت به اعتبار برند آن ها لطمه بزند، به استفاده از این نوع لیبل رو آورده اند. البته برخی از شرکت ها تنها برای جذاب کردن و اعتبار دادن به محصولات خود از لیبل هولوگرام استفاده می کنند. لیبل پرینترهایی هم که بتوانند لیبل هولوگرام را چاپ کنند باید دارای ویژگی های خاصی باشند.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()