مجموع : 0 تومان
محصولی انتخاب نشده است

انواع بارکد خوان دیتالاجیک

10 / 10
از 1 کاربر

انواع بارکد خوان دیتالاجیک به خوبی می‌توانند از پس خوانش، شناسایی و استخراج انواع بارکد تک‌بعدی و دوبعدی برآیند. بارکدهای خطی و میله‌ای یا همان تک بعدی که به صورت روزمره ممکن است بارها با آنها برخورد داشته باشیم، شامل خطوطی میله‌ای شکل است که با فواصل معین چاپ شده‌اند؛ اما در مقابل بارکدهای دو بعدی شبیه یک صفحه شطرنجی هستند که به نسبت بارکدهای تک بعدی قابلیت نمایش اطلاعات بیشتری را دارند. کدهای دیگری نیز به اسم QR وجود دارند که به صورت مربعی شکل بوده و به کدهایی با واکنش سریع مشهورند. انواع بارکد خوان دیتالاجیک می‌توانند شناسایی این بارکدها را با دقت و کیفیتی مثال‌زدنی انجام دهند.

اگر بخواهیم بارکدخوان ها را در دسته‌های مختلف قرار دهیم و گروهی برای انواع بارکد خوان دیتالاجیک مشخص نماییم ابتدا می‌باید آنها را به دو دسته بارکدخوان صنعتی دیتالاجیک و بارکد خوان فروشگاهی دیتالاجیک تقسیم نماییم. یکی از تفاوت‌های عمده‌ای که بارکدخوان صنعتی با بارکد خوان فروشگاهی دارد، استحکام و مقاومت بالای بارکد خوان صنعتی است که این موضوع در بارکد خوان دیتالاجیک توسط درجه حفاظتی IP نشان داده می‌شود. البته نباید از تکنولوژی و نرم‌افزارهای قوی‌تر مورد استفاده در بارکد خوان دیتالاجیک در گروه صنعتی نیز گذشت. این امکانات در انواع بارکد خوان دیتالاجیک باعث می‌شود تا امکان شناسایی بارکد در فواصل دورتر نیز فراهم شود. بارکد خوان صنعتی دیتالاجیک به طور عمده در محیط‌های صنعتی و خط تولید کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از سری بارکد خوان های قرار گرفته در این گروه می توان به بارکد خوان دیتالاجیک مدل PDA، بارکد خوان دیتالاجیک مدل POWER SCAN 9530، بارکد خوان دیتالاجیک مدل NEW MEMOR2D و LYNX و... اشاره کرد. بارکد خوان دیتالاجیک را از نظر مکانیسم خواندن اطلاعات نیز می توان به دو دسته مجزای نوری و لیزری تقسیم کرد. تفاوت این دو نوع تکنولوژی در شناسایی بارکد به نوع تابش نور در آن‌ها برمی‌گردد. در انواع نوری از تابش امواج نوری، عموما از نوع ماورا بنفش استفاده می‌شود، و در انواع لیزری از تابش نور لیزر برای استخراج اطلاعات در بارکدها استفاده می‌شود. این دو گروه لیزری و نوری نیز خود به دسته های مختلفی از قبیل بارکد خوان تک بعدی، بارکد خوان دوبعدی یا QR، بارکد خوان ایمیجر دیتالاجیک و یا CCD و همچنین بارکد خوان چندپرتو دیتالاجیک تقسیم می شوند. بارکد خوان تک بعدی دیتالاجیک که همانطور که از نامش پیداست تنها قادر به شناسایی و ثبت بارکدهای تک بعدی یا همان خطی و میله است، مانند بارکد خوان دیتالاجیک مدل QD2100، بارکد خوان دیتالاجیک مدل QM2131 و... .

بارکد خوان دو بعدی دیتالاجیک به دلیل بالاتر بودن سرعت و همچنین وسیع بودن ناحیه خوانش گزینه مناسب تری برای استفاده در فضاهای صنعتی، خطوط تولید و انبارها و فروشگاه‌های بزرگ است. بارکد اسکنر دیتالاجیک مدل PM9500 و بارکد خوان دیتالاجیک مدل QW2400 جزو گروه بارکدخوان های دو بعدی دیتالاجیک به حساب می‌آیند. اما در بررسی بارکد خوان چند پرتو دیتالاجیک نیز می‌توان اینگونه عنوان داشت که خوانش بارکد در این نوع از بارکد خوان به وسیله یک موتو لیزر گردان و آینه های قرار گرفته در آن که باعث تابش پرتو لیزر در جهت‌های مختلف و تعداد بالا میشود، در محدوده بیشتری در حالت ثابت صورت خواهد گرفت. بارکد خوان  CCDدیتالاجیک نیز متشکل از صدها سنسور کوچک نوری است که در یک ردیف قرار گرفته‌اند و نور محیطی ساطع شده از بارکد را اندازه‌گیری می‌کنند و به این ترتیب عمل شناسایی بارکد را انجام می‌دهند. البته تفاوت بین انواع بارکد خوان دیتالاجیک تنها به موارد عنوان شده قید نخواهد شد. بلکه موارد دیگری چون فاصله خواندن بارکد، سرعت اسکن و همچنین کنتراست نیز در تقسیم‌بندی بارکد اسکنرهای دیتالاجیک موثر می‌باشد. قابل ذکر است که انواع بارکد اسکنر دیتالاجیک در دو نوع استفاده سیمی و بی‌سیم ارائه می‌شوند. بارکد خوان سیمی دیتالاجیک نوعی اسکنر رومیزی است که به پورت خروجی مجهز بوده و اطلاعات مرتبط با اسکن و شناسایی بارکد را از طریق کابل به سیستم سرور یا گرینده مرکزی انتقال خواهد داد. این دسته از بارکد اسکنر دیتالاجیک به واسطه شباهت ظاهری آنها به تفنگ به بارکد خوان تفنگی نیز مشهور هستند. قیمت انواع بارکد خوان دیتالاجیک در گروه سیمی به نسبت بارکد خوان بی‌سیم و یا وایرلس کمی پایین‌تر است. یکی از دلایل خرید انواع بارکد خوان دیتالاجیک سیمی نیز می‌تواند همین مناسب تر بودن قیمت باشد. به طور معمول این نوع بارکد اسکنر در فروشگاه‌ها و دفاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. خرید انواع بارکد خوان دیتالاجیک برای هر صنفی باید با توجه به نوع بارکد و نیاز کابران به شناسایی یکی از انواع بارکدها صورت بگیرد تا بتواند به درستی و با دقت به رمز گشایی بارکد‌های درج شده بپردازد. بنابراین می‌توان گفت که هریک از انواع بارکد خوان دیتالاجیک برای استفاده در صنفی مشخص کارایی خواهد داشت.

و اما بارکد خوان بی سیم دیتالاجیک را می‌توان در دسته بارکد اسکنر سیار نیز قرار داد. از این نوع بارکد خوان دیتالاجیک برای مشاغلی مانند انبارداری و یا فروشگاه های بزرگ استفاده می‌شود. چراکه به دلیل بی سیم بودن امکان جابه‌جایی آن به آسانی میسر خواهد بود. بارکدخوان بی سیم دیتالاجیک دارای یک پایه نگهدارنده است که در واقع به عنوان شارژر نیز عمل خواهد کرد. تنوع و کارایی در بارکد خوان بی سیم دیتالاجیک بالا بوده بنابراین هنگام خرید انواع بارکدخوان دیتالاجیک لازم است ابتدا نوع استفاده خود را از آن مشخص نمایید تا بتوانید دست به خریدی مناسب و به اصطلاح کار راه انداز بزنید.

همان طور که اشاره شد استفاده از انواع بارکدخوان دیتالاجیک برای محیط ‌ها و صنایع مختلف صورت می‌گیرد. به طور مثال یکی از استفاده های مفید و کارآمدی که از بارکد اسکنر دیتالاجیک می‌شود، در سیستم‌های فروش است که با نصب بارکد روی کالا، توسط بارکد خوان دیتالاجیک می توانند اطلاعات مرتبط با کالا را ثبت و بررسی نمایند و سرعت انجام کار را بالابرده و دقت در محاسبات را نیز افزایش دهند. از دیگر موارد استفاده از انواع بارکد خوان دیتالاجیک استفاده در انبارها می‌باشد که عمل شناسایی کالاهای خود را توسط بارکد انجام داده و سرعت انبارگردانی و ثبت و ضبط را افزایش می‌دهد. همین امر به یکی از فاکتورهای اساسی خرید بارکد خوان دیتالاجیک تبدیل شده است. استفاده از بارکد اسکنر دیتالاجیک در خطوط تولید نیز جهت ثبت اطلاعات مختلف مانند مشخصات مواد مصرفی، کنترل کیفی، زمان‌سنجی، نوع تولید، کنترل کارکنان تولیدی و همچنین ارائه آمارهای تولیدی صورت خواهد گرفت. در ادامه می‌باید به مزیت استفاده از بارکد خوان دیتالاجیک در مبحث حضور و غیاب نیز اشاره داشت. به این شکل که با مجهز شدن کارت‌هایی که کارمندان همه روزه با خود به همراه دارند به بارکد با استفاده از ساعت‌های حضور و غیاب کامپیوتری اطلاعات مرتبط به ساعت های ورود و خروج آن‌ها بدون ایجاد هیچ گونه خطایی ثبت خواهد شد و در نتیجه در پایان ماه کاری لیست مرتبط با حضور آن‌ها با دقتی صد در صد جهت ارائه حقوق آماده خواهد بود.

نوع دیگری از بارکد اسنکر دیتالاجیک نیز وجود دارد که  به اسکنر دیواری و یا رومیزی شهرت دارند. در این دسته از بارکد اسکنر بارکدها از زیر و یا کنار اسکنر عبور می‌کنند. اغلب این نوع بارکد خوان دیتالاجیک در کنار صندوق های فروش سوپرمارکت ها و یا خورده فروشان دیده می‌شود. این محصول می‌تواند بارکد را از تمام جهات شناسایی نماید و دیگر نیازی به قرار دادن بارکد در حالتی مشخص برای خوانش نیست. از این رو سرعت انجام کار نیز بسیار افزایش خواهد یافت.

توصیه‌ای که برای خرید بارکد خوان دیتالاجیک می‌شود، تهیه این محصول از نمایندگی دیتالاجیک است. چرا که قیمت بارکد خوان دیتالاجیک در نمایندگی بارکد خوان دیتالاجیک بسیار مناسب‌تر بوده و از طرفی نیز می‌توانید به کلیه مزایایی که شرکت تولید کننده برای این محصول در نظر گرفته است، مانند گارانتی و خدمات پس از فروش دست یابید. فروشگاه اینترنتی لیبل پیپر می‌تواند راهنمای مناسبی برای شما عزیزان در کسب اطلاعات مرتبط با خرید انواع بارکد خوان دیتالاجیک باشد.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()